Všeobecné obchodní podmínky
obchodní společnosti Cloud 2 Air s.r.o.
se sídlem Hálkova 1612/1, 120 00 Praha 2 – Nové Město
identifikační číslo: 04643852
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 250676
pro přímý prodej a prodej prostřednictvím on-line obchodu
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Cloud 2 Air s.r.o., se sídlem Hálkova 1612/1, Praha 2, identifikační číslo: 04643852, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 250676 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran, tj. povinnosti prodávajícího a kupujícího vzniklé v souvislosti a/nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) při přímém prodeji a prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://cool-it-one.cz/ (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“). Poptávku zařízení nebo systémového řešení při přímém prodeji lze zaslat pomocí webového formuláře umístěného na internetové adrese https://cloud2air.cz/.
- Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná. Podnikatelem se rozumí osoba uvedená v ust. § 420 a 421 občanského zákoníku. V případě, že kupující prokáže, že je podnikatelem, a to uvedením platného identifikačního čísla do objednávky nebo při registraci použijí se ustanovení VOP přiměřeně tak, že se nejedná o spotřebitele a nevztahuje se tedy na něho ochrana spotřebitele dle právních předpisů, ale jedná se o vztah mezi dvěma podnikateli.
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
II. UŽIVATELSKÝ ÚČET v ON-LINE OBCHODĚ
- Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
- Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
III. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY S POUŽITÍM KOMUNIKAČNÍCH PROSTŘEDKŮ NA DÁLKU
- Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
- způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
- objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
- Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
- Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
- Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
IV. UZAVŘENÍ SMLOUVY PŘI PŘÍMÉM PRODEJI
- Zboží je nabízeno podle katalogu nebo produktového listu na základě poptávky zákazníka, případně individuální nabídky obchodníka při oslovení potenciálního zákazníka. Zákazník má k dispozici volitelnou řadu schválených komponentů a příslušenství pro konkrétní řadu nebo systémové řešení. V případě požadavku na modifikaci zboží neschváleným komponentem nebo příslušenstvím budou tyto požadavky řešeny formou konzultace a budou zákazníkovi vyúčtovány dle platného ceníku poradentství uvedeného na stránkách společnosti Cloud 2 Air s.r.o.
- Po výběru zboží je zákazníkovi, který o něho projeví zájem, předložen návrh kupní smlouvy. Po podpisu návrhu smlouvy zákazníkem je smlouva uzavřena a zboží je objednáno u dodavatele nebo zadáno do výroby, je-li skladem je rovnou expedováno.
- Zákazník může zboží též rovnou objednat formou objednávky. Prodávající objednávku potvrdí s vyznačením dodací lhůty a případně dalších dodacích podmínek. Tím je uzavřena kupní smlouva.
- Po dodání zboží dodavatelem prodávajícího do skladu prodávajícího nebo při vlastní výrobě zboží a jeho naskladnění dochází neprodleně k jeho expedici. Okamžikem převzetí zboží zákazníkem vzniká prodávajícímu právo zboží vyfakturovat a povinnost vystavit daňový doklad.
- V případě objednání služeb je uzavírána smlouva na poskytování služeb v souladu s občanským zákoníkem.
- V případě poptávky vývoje software může být uzavřena smlouva o dílo v souladu s občanským zákoníkem a autorským zákonem.
- Ve smlouvě může být dojednána úhrada výzvy k platbě (zálohová faktura). Úhradou je v tomto případě podmíněno objednání u dodavatele, zadání do výroby, zadání do vývoje nebo vlastní expedice zboží.
V. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Kupní cenu a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 4083788339/0800, vedený u společnosti Česká spořitelna, a.s.
- bezhotovostně platební kartou na platebním terminálu
- Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
- Prodávající při prodeji v ON-LINE obchodě nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.5 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
- V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy.
- V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
- Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
- Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
- Cena za služby se řídí ustanoveními příslušné smlouvy, podle které jsou služby poskytovány.
VI. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
- Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal, od dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy, v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
- Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 6.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit v případě uzavření smlouvy při použití prostředků komunikace na dálku, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy kupující zasílá na adresu elektronické pošty prodávajícího info@cloud2air.cz .
- V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 6.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Zboží musí být vráceno v originálním balení, nepoškozené a nepoužívané. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 6.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
- Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
VII. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
- V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
- V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
- Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
VIII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Ustanovení uvedená v čl. 8.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
- Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání.
- Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
IX. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
- Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
X. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
- Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo a číslo účtu (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
- Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
- Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
- Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
- Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
- Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
- V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
- požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
- požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.
- Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
XI. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
- Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
- Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
XII. DORUČOVÁNÍ
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
- Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
XIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
- Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
- Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
- Kupní smlouvy včetně obchodních podmínek je archivovány prodávajícím v elektronické podobě a nejsou přístupné.
- Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování je v sídle společnosti Hálkova 1612/1, 120 00 Praha 2 – Nové Město, adresa elektronické pošty info@cloud2air.cz, telefon +420 601 001 448.
V Praze dne 15. 2. 2021
Všeobecné obchodní podmínky cloudových služeb Cloud 2 Air
Základní ustanovení
- Tyto Všeobecné smluvní podmínky (dále jen „VOP“) upravují smluvní vztah mezi Provozovatelem internetových služeb a Zákazníkem.
- Provozovatelem internetových služeb (dále jen „Služby“) je společnost Cloud 2 Air s.r.o., IČ 04643852, se sídlem Hálkova 1612/1, 120 00, Praha 2 – Nové Město, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddíle C, vložka 250676).
- Aktuální podoba VOP je uvedena na internetových stránkách c2a.cloud. Provozovatelem stránek je Cloud 2 Air s.r.o.
- Zákazníkem se stává fyzická osoba nebo právnická osoba, která s Provozovatelem uzavře Smlouvu. K uzavření Smlouvy dojde vyplněním a podepsáním Smlouvy o poskytování služeb a řádným zaplacením částky za poskytování služby uvedené ve smlouvě. Zaplacením Zákazník projevuje souhlas s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP). Po zaplacení obdrží Zákazník od provozovatele přihlašovací údaje do zákaznického účtu Cloud 2 Air. Zákazníkem – spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která uzavírá Smlouvu s Provozovatelem pro své soukromé, nepodnikatelské účely.
- Zákaznickou administrací se rozumí stránky, kde může zákazník po přihlášení spravovat své služby u Provozovatele.
- Autorizací se myslí prokázání totožnosti zákazníka, zejména prokázání se přihlašovacím jménem a heslem k Zákaznickému účtu, a tím také prokázání práva pro nakládání se zákaznickým účtem a službami, které jsou pod ním vedeny. Provozovatel může od Zákazníka vyžadovat jiný způsob autorizace.
- Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že není oprávněn uzavírat Smlouvu s Provozovatelem a objednávat služby nabízené Provozovatelem jménem třetích stran, jestliže mu k tomu třetí strana nedala předem písemný souhlas. Tento písemný souhlas může být kdykoliv Provozovatelem vyžádán a Zákazník je povinen jej neprodleně předložit, jinak je Provozovatel oprávněn objednanou službu zrušit.
- Podpisem Smlouvy Zákazník vyjadřuje svůj jednoznačný souhlas a porozumění se Smlouvou, těmito VOP a všemi ostatními podmínkami souvisejícími s objednanou službou, stejně jako s obsahem, specifikací a cenou jím objednané služby dle nabídky Provozovatele. Zákazník i Provozovatel jsou povinni v průběhu trvání Smlouvy dodržovat všeobecně platné právní předpisy, ustanovení Smlouvy, tyto VOP a další podmínky v případě, že jsou součástí zákazníkem objednané služby.
- Zákazník uzavřením Smlouvy rovněž prohlašuje, že se seznámil s funkcemi dané služby a z toho důvodu není v rámci poskytnuté služby oprávněn požadovat vrácení již uhrazené platby, za některou z nabízených služeb, s odůvodněním, že mu druh, typ a provedení služby nevyhovuje.
- Zákazník v plné míře odpovídá za veškeré škody, které způsobí svým jednáním v rozporu s těmito VOP a/nebo právním řádem České republiky Provozovateli, jiným uživatelům Služeb nebo jiným třetím osobám. Této odpovědnosti se nelze zprostit.
- V případě, že Zákazník porušuje tyto VOP (nebo jiných souvisejících podmínek pro konkrétní službu), je Provozovatel oprávněn pozastavit jeho Služby. Při zvlášť závažném porušení nebo opakovaném porušování těchto VOP (nebo jiných souvisejících podmínek pro konkrétní službu) je Provozovatel oprávněn službu zrušit. Posouzení, zda došlo nebo dochází k porušování těchto VOP (nebo jiných souvisejících podmínek pro konkrétní službu), je na posouzení Provozovatele.
- Pozastavením služby se rozumí znefunkčnění dané Služby a/nebo zamezení přístupu k dané Službě. Zákazník současně nemá přístup ani k žádným datům (souborům, databázím), která ke Službě náleží, a lze je získat pouze nápravou závadného stavu nebo prodloužením platnosti Služby nebo uhrazením poplatku za obnovu dat ze zálohy.
- Zrušením služby se rozumí její pozastavení, ukončení a smazání dat této služby. Proces a termíny Zrušení služby, tj. případné pozastavení, ukončení a smazání se u jednotlivých služeb liší.
- Nedílnou součástí těchto Všeobecných smluvních podmínek jsou dílčí dokumenty upravující podmínky pro jednotlivé druhy nabízených služeb:
- Služba VPC je cloudová služba, která zahrnuje pronájem prostředků virtuálních serverů, které jsou ve správě Zákazníka a jsou vyhrazeny pro běh služeb Zákazníka. Zákazníkovi je umožněno vytvářet si vlastní soubory virtuálního prostředí, včetně virtuálních serverů, virtuálních sítí a jejich vzájemných kombinací.
- Smluvní vztah trvá i poté, co Zákazník přestěhuje své aplikace, WWW stránky a další data k jinému provozovateli a přestane služby Provozovatele využívat. Zákazník musí v takovém případě službu řádně vypovědět, a to vyplněním kontaktního formuláře, přičemž je povinen se řádně autorizovat.
- Přístupové údaje (přihlašovací jména a hesla) jsou při zřízení služby zasílány na e-mailovou adresu Zákazníka, uvedenou u služby v údajích o odběrateli. Při zapomenutí hesla není možné heslo Zákazníkovi znovu zaslat, protože si je Provozovatel z bezpečnostních důvodů ve svých databázích neeviduje. V takovém případě si musí zákazník nastavit nové heslo na stránkách Zákaznického centra nebo zasláním autorizované žádosti.
- Součástí služby VPC je pouze provozní soubor příslušného virtuálního či fyzického hardware a zajištění konektivity do sítě Internet. V této službě není zahrnut provoz žádného software ani žádných dalších služeb. Software si na server instaluje a konfiguruje Zákazník sám, popř. Provozovatel za úhradu.
- Zákaznická data se vždy nacházejí na území České republiky.
- Provozovatel má právo uveřejnit logo svého Zákazníka, případně také základní identifikační údaje (například jméno, příjmení, název firmy, adresu) na svých webových stránkách, využívaných sociálních sítí nebo reklamních materiálech za účelem propagace a použití jako referenčního zákazníka. Provozovatel má právo zveřejnit grafický náhled na dílo vytvořené Zákazníkem pro účely propagace některé ze služeb nabízených Provozovatelem.
- Zákazník je povinen při každé změně aktualizovat své identifikační, fakturační a kontaktní údaje poskytnuté při objednávce služby a evidované v rámci Zákazníkova účtu v Zákaznické administraci nejpozději do 7 dnů od okamžiku, kdy změna nastala. Aktualizaci kontaktních údajů provádí Zákazník v Zákaznické administraci. Provozovatel může údaje změnit za Zákazníka jen na základě žádosti Zákazníka zaslané formou Autorizovaného požadavku nebo formou listinné žádosti s ověřeným podpisem. V případě nesplnění aktualizační povinnosti nese Zákazník plnou odpovědnost za případnou vzniklou škodu.
Garance dostupnosti služby, poruchy a odstávky
- Provozovatel zajistí bezproblémový provoz služeb s výjimkou doby nezbytné pro údržbu technických a softwarových prostředků, jejichž prostřednictvím jsou služby provozovány.
- Provozovatel je oprávněn provádět plánované odstávky systémů za účelem jejich údržby a aktualizací.
- Provozovatel je oprávněn provádět neplánované odstávky, pokud to situace vyžaduje a je nutné je neodkladně provést za účelem zajištění dalšího chodu služeb a serverů.
- Poruchou se rozumí chyba v technických nebo softwarových prostředcích Provozovatele, která způsobuje úplnou nefunkčnost či nedostupnost služeb, následkem čehož je Zákazník nemůže v plné míře využívat. Za poruchu se nepovažuje plánovaná nebo neplánovaná odstávka.
- Provozovatel neručí za nefunkčnost či nedostupnost služby, která je zapříčiněna třetí stranou. Provozovatel neručí za nefunkčnost či nedostupnost služby, která je zapříčiněna Zákazníkem.
- Provozovatel nenese žádnou zodpovědnost za nefunkčnost či nedostupnost systému, která byla způsobena technickým či jiným problémem na straně subdodavatele, poruchou či odstávkou v síti Internet mezi uživatelem a servery Provozovatele či vyšší mocí. Provozovatel nenese zodpovědnost za nedostupnost služby v případě nefunkčnosti připojení uživatele k Internetu.
- Provozovatel nenese zodpovědnost za přerušení poskytování Služeb Zákazníkovi dle těchto VOP a/nebo Smlouvy v případě zásahu třetích osob či vyšší moci (zejména povodeň, požár, vítr, válka, zemětřesení apod.) nebo v případě poruchy na zařízení třetích dodavatelů (zejména rozsáhlý a dlouhodobý výpadek dodávky elektřiny, telekomunikačního spojení atd.).
- Všechny služby neposkytují detailní vlastní monitoring (veřejné povahy). Informace o všech poruchách, odstávkách a důležitých změnách Provozovatel sděluje na svých WWW stránkách.
- Zákazník nemá nárok na náhradu škody či dalších nákladů vzniklých v souvislosti s nedostupností služby nebo ztrátou (poškozením) dat či poruchou jiné povahy. Jakékoliv náhrady škod a dalších nákladů, včetně odpovědnosti za ušlý zisk Zákazníka, jsou vždy limitovány (a ohraničeny) maximální výší, která je rovna poplatku za jeden měsíc provozu příslušné služby.
- V případě nefunkčnosti či poruchy služby je Zákazník povinen závadu písemně (e-mailem, kontaktním formulářem) reklamovat, a to nejpozději do 24 hodin od počátku nefunkčnosti služby.
- Na případnou kompenzaci z důvodu poruchy služby nemá Zákazník nárok v případě, že z jeho strany nebyly řádně a včas uhrazeny všechny poplatky za veškeré poskytované služby Provozovatelem, služba je vypovězena, nebo je služba nefunkční kvůli předchozímu jednání Zákazníka, nebo Zákazník písemně prokazatelným způsobem (e-mailem, kontaktním formulářem) neprovede reklamaci nefunkčnosti služby nejpozději do 24 hodin od počátku nefunkčnosti služby.
- Provozovatel neručí vzhledem k povaze e-mailové komunikace za korektní doručování e-mailových zpráv ze svých serverů či na své servery a z/do své sítě a nenese odpovědnost za případné škody způsobené nedoručenou či ztracenou e-mailovou zprávou. Obdobně Provozovatel neručí za nesprávně uložená nebo nahraná nebo jinak vytvořená data sloužící pro jakékoliv služby poskytované Provozovatelem (tedy hostingové a cloudové služby).
- Provozovatel neodpovídá za ztrátu či poškození jakýchkoliv dat v důsledku softwarové nebo hardwarové poruchy serveru či diskového pole (například porucha pevného disku). Povinností všech zákazníků je předcházet škodám, a proto Provozovatel všem zákazníkům důrazně doporučuje provádět vlastní zálohování všech dat, a to v rozsahu dle uvážení zákazníka.
Zákaznická podpora a komunikace se zákazníkem
- Při kontaktování zákaznické podpory může Provozovatel požadovat, aby se Zákazník prokázal přihlašovacími údaji do zákaznického účtu či jinými identifikačními údaji pro tento účel stanovené (Autorizace). Pokud tak Zákazník neučiní, může Provozovatel poskytnutí podpory či provedení zásahu technika Provozovatele odmítnout. Provozovatel si vyhrazuje právo dodatečné autorizace v případě, že má podezření na kompromitaci či zneužití zákaznického účtu nebo přihlašovacích údajů Zákazníka do jakýchkoliv systémů Provozovatele.
- V rámci zákaznické podpory poskytuje Provozovatel Zákazníkovi základní informace, návody a rady prostřednictvím svých webových stránek, které souvisí výhradně se službou (nikoliv jejím obsahem). Pokud Zákazník žádá po Provozovateli řešení problému, který vyžaduje zásah technika Provozovatele, a který byl způsoben chybou na straně Zákazníka, případně následkem nesprávného užívání Služby, může Provozovatel po Zákazníkovi požadovat úhradu zásahu technika podle aktuálního ceníku.
- Jestliže je u některé služby k dispozici podpora přes telefon, lze telefonem získávat pouze obecné informace a rady, případně řešit zjevné poruchy (a)nebo nedostatky služby. Nelze však přes telefon žádat provedení úkonů, které vyžadují autorizaci zákazníka. V takovém případě je nutné na WWW stránkách Provozovatele po přihlášení do zákaznického účtu vyplnit příslušný formulář a založit tiket.
Vyúčtování a platby
- Faktury a zálohové faktury jsou Zákazníkovi zasílány prostřednictvím elektronické pošty na e-mailovou adresu, která je uvedena v zákaznickém účtu Cloud 2 Air Zákazníka. Účetní doklady nejsou poskytovány v papírové podobě, s čímž Zákazník výslovně souhlasí. Zasílání účetních dokladů v papírové podobě je možné za příplatek dle ceníku Provozovatele.
- Faktury za jednorázové úkony techniků jsou splatné předem, případně do 7 dnů od vystavení faktury a zaslání faktury Zákazníkovi. V případě, že zprovoznění nebo spuštění služby závisí na úhradě faktury, je faktura splatná ihned. Služba bude poskytnuta po provedení úhrady a připsání finančních prostředků na účet Provozovatele.
- Jestliže Zákazník neuhradí jakoukoliv zálohovou fakturu (výzvu k platbě) do konce předplaceného období dané služby, je Provozovatel oprávněn službu pozastavit.
- Jestliže Zákazník neuhradí jakoukoliv fakturu řádně a včas do doby její splatnosti, je Provozovatel oprávněn službu pozastavit.
- Jestliže je jakákoliv faktura či zálohová faktura nezaplacena ani 3 kalendářní dny po konci předplaceného období dané služby, tak je Provozovatel oprávněn službu trvale zrušit. V takovém případě budou data Zákazníka nenávratně smazána. V případě, že zákazník bude chtít tato data získat zpět pokud je bude mít Provozovatel k dispozici v záloze, případně službu obnovit, Provozovatel je oprávněn požadovat úhradu za tuto službu.
- Službu, kterou Provozovatel nebo Zákazník vypověděl (použil tzv. Doběhnutí služby v administraci), může Provozovatel zcela zrušit hned po skončení předplaceného období či hned po termínu dohodnuté výpovědi.
- Neuhrazení faktury či zálohové faktury nemá vliv na předplatné období. Zákazník je povinen uhradit provoz služby i za dobu, kdy byla Provozovatelem pozastavena.
- Faktury a zálohové faktury se považují za uhrazené při splnění všech následujících podmínek:
a) platba je zaslána na správný účet Provozovatele
b) je poukázána přesná částka dle výzvy k platbě ve správné měně
c) při platbě je uveden správný variabilní symbol
d) platba je připsána na účet Provozovatele
e) platba je zpracována platebním systémem Provozovatele
- Provozovatel neakceptuje písemná, faxová, e-mailová ani žádná jiná podobná potvrzení o zaplacení, pokud částka na účet Provozovatele ještě nedorazila.
- V případě nutnosti vrácení nevyužité platby Zákazníkovi (například ze zálohového účtu) jsou platby vráceny stejným způsobem, jakým jsou obdrženy (například při platbě platební kartou je platba vrácena na tuto platební kartu nebo při platbě z bankovního účtu je platba vrácena na stejný bankovní účet, ze kterého byla přijata). Pokud dojde k dohodě mezi Provozovatelem a Zákazníkem a platba je vrácena jiným způsobem, tak je Provozovatel oprávněn dodatečně identifikovat a ověřit totožnost příjemce platby a za vrácení platby jiným způsobem si může Provozovatel naúčtovat poplatek dle dohody. Pokud není možné vrácení nevyužité platby stejným způsobem a nedojde k dohodě nebo ke ztotožnění nového příjemce, tak je Provozovatel oprávněn odmítnout vrácení platby.
- Zákazník je srozuměn s tím, že pro příjem plateb jsou využívány různé platební systémy třetích stran (například různé platební brány).
Práva a povinnosti Provozovatele
- Provozovatel neodpovídá za porušení práv k ochranným známkám, práv k obchodní firmě a jiných práv chráněných obecně závaznými právními předpisy, kterého se dopustí Zákazník užíváním služeb.
- Provozovatel neodpovídá za jakoukoli škodu či ztrátu, která byla nebo by mohla být Zákazníkovi způsobena v souvislosti s používáním služeb. Jakékoliv náhrady škod a dalších nákladů, včetně odpovědnosti za ušlý zisk Zákazníka, jsou vždy limitovány (a ohraničeny) maximální výší, která je rovna poplatku za jeden měsíc provozu příslušné služby. Odlišné podmínky lze dohodnout pouze formou písemné dohody mezi Zákazníkem a Provozovatelem.
- Provozovatel je oprávněn změnit parametry služeb a jejich variant. Je však povinen tyto změny předem a dostatečným předstihem oznámit Zákazníkovi formou informace na webových stránkách Provozovatele.
- Provozovatel není oprávněn zasahovat do dat vytvořených či umístěných Zákazníkem, není-li mezi nimi dohodnuto jinak. Tento zákaz neplatí v případě podezření týkajícího se porušení těchto smluvních podmínek a zneužití poskytované služby. O tom je Provozovatel povinen Zákazníka ihned informovat.
- V případě, že Zákazník porušuje tyto Smluvní podmínky nebo jiná ujednání s Provozovatelem, je Provozovatel oprávněn od Smlouvy jednostranně odstoupit a poskytovanou službu zrušit. V takovém případě mohou být data Zákazníka smazána a mohou být uložena na náhradním nosiči. V případě, že Zákazník bude chtít tato data získat zpět, Provozovatel je oprávněn požadovat úhradu za tuto službu.
Práva a povinnosti Zákazníka
- Zákazník je povinen používat služby podle manuálů, návodů a instrukcí dodaných Provozovatelem. Je také povinen v tomto smyslu proškolit všechny, kteří se na správě služeb podílejí.
- Zákazník se zavazuje provést na své straně veškerá opatření potřebná k zamezení zneužití služeb. Zákazník je odpovědný za následky takového zneužití, jestliže k němu dojde.
- Zákazník je povinen učinit všechna opatření pro ochranu všech přístupových údajů (přihlašovacího jména a hesla) všech uživatelů pro správu a užívání služeb a pro přístup do zákaznického účtu. Za jakékoliv škody, které vzniknou zneužitím systému cizí osobou, která k přístupu použije správné přihlašovací jméno a heslo, je odpovědný Zákazník.
- Provozovatel není nijak zodpovědný za zneužití přihlašovacích údajů Zákazníka nebo osobních údajů Zákazníka či třetích stran, na základě kterých, přijal a akceptoval objednávku služby nebo provedl jakoukoli požadovanou změnu či úpravu již existujících údajů a Služeb, pakliže toto zneužití nezpůsobil sám Provozovatel. Za zneužití těchto údajů ze strany Provozovatele nemůže být považováno jejich zaslání Zákazníkovi na jím uvedenou Kontaktní adresu před a/nebo po zřízení Služby, ani jejich opětovné zaslání Zákazníkovi poté, co o jejich opakované sdělení Zákazník požádá. Provozovatel je oprávněn změnit přístupové kódy z naléhavého technického důvodu i bez souhlasu Zákazníka, a to za předpokladu, že toto opatření je nutné k řádnému poskytování Služeb.
- Zákazníkovi je zakázáno pokoušet se o narušení chodu služeb a technických či softwarových prostředků, záměrně je přetěžovat, pokoušet se využívat služeb či systémů v rozporu s jejich účelem a to platí i pokud tak činí v dobré víře (například penetrační testy, benchmarky atd.).
- Zákazníkovi je zakázáno využívat služeb k účelům, které jsou v rozporu se zákony ČR či v rozporu s dobrými mravy, rozesílání nevyžádané pošty apod.
- Zákazník je povinen dodržovat obecně závazné právní předpisy České republiky a jednat v souladu s dobrými mravy a všeobecně uznávanými morálními a etickými normami. Zákazník zejména nesmí porušovat zákonem chráněná práva provozovatele a třetích osob.
- Zákazník ručí Provozovateli za správnost a úplnost údajů uvedených v registraci, ve všech objednávkových formulářích a dalších dokumentech. Zároveň je Zákazník povinen všechny změny ihned aktualizovat či nahlásit jejich změnu Provozovateli. Provozovatel neodpovídá za jakékoliv škody způsobené v důsledku uvedení neplatných či neaktuálních údajů. Zákazník je povinen v objednávce (a následné evidenci vedené Provozovatelem) uvádět pravdivé a úplné údaje. Bez uvedení pravdivých a úplných údajů je Provozovatel oprávněn službu kdykoliv bez varování pozastavit nebo bez náhrady zrušit.
- Veškeré informace a postupy pro Provozní bezpečnost administrace v cloud computingu, jako jsou například škody způsobené omylem smazaným virtuálním serverem nebo desítkami serverů, ale také postupy pro obnovu služby či ukončení, nalezne Zákazník v znalostní bázi. V případě dotazu Zákazníka budou informace upřesněny. Aby nedocházelo k administrativnímu zahlcení organizace (například pro opakované nebo neopodstatněné žádosti), Cloud 2 Air může Zákazníkovi tyto upřesňující informace zpoplatnit dle ceníku.
- Veškeré informace a postupy o Kritických činnostech v cloud computingu, jako je instalace, editace, smazání virtuálního zařízení (servery, sítě, úložiště) a také postupy při ukončení cloudové služby nebo například postupy při obnově a záloze, nalezne Zákazník v znalostní bázi. V případě dotazu Zákazníka budou informace upřesněny. Aby nedocházelo k administrativnímu zahlcení organizace (například pro opakované nebo neopodstatněné žádosti), mohou být Zákazníkovi tyto upřesňující informace zpoplatněny.
Vyloučení z provozu
- Provozovatel může odmítnout poskytování služeb Zákazníkovi, jehož aktivita alespoň částečně spadá například do některé z následujících kategorií nebo obsah, který poskytuje, ukládá, sdílí či stahuje, alespoň částečně spadá například do některé z následujících kategorií:
– je v rozporu s právním řádem České republiky či platnými mezinárodními úmluvami
– je v rozporu s dobrými mravy
– provozování jakéhokoliv systému, který může být zneužíván k páchání trestné činnosti
– porušování autorských, patentových, průmyslových nebo jiných podobných práv
– rozesílání nevyžádaných zpráv (spam)
– přímé či nepřímé poškozování jakýchkoliv práv třetích osob
– přetěžování infrastruktury nebo technických či softwarových prostředků Provozovatele či jiných stran
– ohrožování soukromí nebo bezpečnosti jiných systémů či osob
- Výše uvedené ustanovení se týká všeho, co se i částečně může zařadit do výše uvedených kategorií, přičemž rozhodnutí o porušení tohoto odstavce ze strany Zákazníka je výhradně na uvážení Provozovatele.
- Zákazník není oprávněn ukládat či sdílet programy nebo data (soubory), jichž není autorem a nemá k nakládání s nimi písemný souhlas jejich autora či vlastníka práv k nim. Provozovatel je oprávněn si v případě podezření z porušování tohoto zákazu vyžádat od Zákazníka písemné potvrzení, že je oprávněn takto činit. Zákazník je povinen toto potvrzení Provozovateli dodat bez zbytečných odkladů. Jestliže Zákazník toto potvrzení nedodá, je Provozovatel oprávněn službu omezit, pozastavit či sporná data (soubory) smazat. Rozhodnutí o souladu využití služby a těchto smluvních podmínek je výhradně na uvážení Provozovatele.
- Provozovatel je oprávněn zkoumat data (soubory) zákazníka, pokud pojme podezření, že jsou tato data (soubory) v rozporu s těmito podmínkami.
- Zákazník odpovídá za veškerou škodu způsobenou Provozovateli, jeho dalším Zákazníkům nebo třetím stranám. V případě, že zákazník poškozuje jméno Provozovatele, či jakýmkoliv způsobem se snaží poškodit jméno Provozovatele, tak Provozovatel může zrušit okamžitě jeho služby a nárokovat náhradu škody ve výši, kterou Provozovatel vyčíslí.
- Provozovatel umožní umístění obsahu s erotickou a pornografickou tématikou na svých zařízeních pouze po předchozí dohodě mezi Zákazníkem a Provozovatelem. Bez této dohody je umístění, šíření a stahování takového obsahu zakázáno.
- Provozovatel je oprávněn omezit provoz služby v případě, že Zákazník pro jejich provoz využívá nevhodné softwarové prostředky či nejsou vhodně nastavené (např. chyba ve skriptu, nevhodný algoritmus v programu, chybně nastavené databázové indexy apod.). Rozhodnutí o nevhodnosti je výhradně na uvážení Provozovatele.
Ochrana informací a ochrana osobních údajů
- Provozovatel i Zákazník se zavazují k mlčenlivosti o skutečnostech, které se vzájemně dozvěděli v souvislosti se zřízením a provozem služeb. Závazek mlčenlivosti se nevztahuje na poskytování informací dceřiným společnostem, mateřským společnostem nebo přidruženým společnostem nebo právním či účetním poradcům a auditorům, které musí smluvní strany zavázat k zachovávání téhož stupně důvěrnosti.
- Ochrana informací se nevztahuje na případ, kdy má Provozovatele informační povinnost stanovenou zákonem resp. kdy si informace vyžádají státní orgány oprávněné k tomu zákonem, nebo jde o informace, které jsou veřejně dostupné.
- Detaily ohledně osobních údajů, nakládání s osobními údaji a ochrany osobních údajů jsou v samostatném dokumentu Zásady zpracovaní osobních údajů Zákazníků v souladu s GDPR.
- V případě, že Zákazník uchovává (ukládá) jakékoliv osobní údaje, tak se mezi Cloud 2 Air a Zákazníkem uzavírá Zpracovatelská smlouva, podle které je Zákazník správcem těchto osobních údajů a Cloud 2 Air zpracovatelem. Obdobně se postupuje i v případě, že Zákazník působí již jako zpracovatel osobních údajů pro jiného správce. V takovém případě je Cloud 2 Air dalším zpracovatelem.
- Provozovatel se zavazuje zabezpečit ochranu osobních údajů před neoprávněným nebo nahodilým přístupem, zabránit jejich změně, ztrátě či zničení, neoprávněnému přenosu či jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i jinému zneužití.
Doba trvání dohody a její zánik
- Dobu trvání Smlouvy a její zánik upravují smluvní podmínky konkrétní služby.
- Při ukončení provozování služby nezaniká Zákazníkovi povinnost uhradit nezaplacené faktury a zálohové faktury s výjimkou zálohové faktury na předplatné období, které nenastalo.
- Provozovatel je oprávněn ukončit poskytování stávajících služeb z důvodu zavedení nových služeb, změny poskytovaných služeb, změny podmínek na trhu, vývoje nových technologií apod. Služby, jejichž poskytování má být ukončeno, se Provozovatel zavazuje nahradit jinými obdobnými službami, je–li to technicky možné a ekonomicky přiměřené. O takové změně informuje Provozovatel Zákazníka formou Oznámení v přiměřené lhůtě předem. Pokud se Zákazník se nerozhodne vybrat si jinou alternativní službu z nabídky Provozovatele, tak dojde k ukončení poskytování stávající služby s měsíční výpovědní lhůtou. Nevyužité finanční prostředky za zbývající období budou Zákazníkovi vráceny formou dobropisu ze strany Provozovatele, nejpozději do 30 dní od ukončení poskytování služby.
- Smluvní strany mohou smluvní vztah ukončit vzájemnou dohodou nebo jednostrannou výpovědí. Výpovědní lhůta činí 1 měsíc a počíná běžet od prvního dne následujícího měsíce po doručení výpovědi druhé smluvní straně. Výpovědí ze strany Zákazníka nevzniká Zákazníkovi nárok na navrácení jakýchkoliv finančních prostředků, tedy ani například nevyužitých finančních prostředků za zbývající (nevyužité) období předplacené služby.
Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání mezi Provozovatelem a Zákazníkem se řídí platným a účinným českým právním řádem.
- V případě, že by došlo ke změně jurisdikce, tak Provozovatel bude neprodleně o této změně informovat své zákazníky, a to nejpozději jeden měsíc po této změně.
- S ohledem na to, že smluvní vztah je zakládán na delší dobu, a po tuto může dojít ke změnám na trhu či legislativě, vyhrazuje si Provozovatel ve smyslu § 1752 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, oprávnění tyto VOP v přiměřeném rozsahu měnit. Nové znění VOP zveřejní Provozovatel na svých webových stránkách a Zákazník bude na takovou případnou změnu upozorněn e-mailem, a to v přiměřené lhůtě předtím, než nové VOP vstoupí v účinnost. Zákazník má právo změny VOP písemně odmítnout, a to nejpozději do dne, kdy nastane jejich účinnost. V případě, že Zákazník změny VOP v této době neodmítne, platí, že se smluvní vztah řídí novým zněním VOP. V případě, že Zákazník změny/nové úplně znění VOP odmítne, jsou Provozovatel i Zákazník oprávněni příslušný smluvní vztah předčasně ukončit, a to vzájemnou dohodou či výpovědí. Výpovědní lhůta v takovém případě činí 2 měsíce od písemného oznámení o změně VOP druhé smluvní straně.
- Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 22. 2. 2022